تولید تختال با ضخامت 250 میلی‌متر در ماشین ریخته‌گری شمارۀ 2

در پی تولید موفقیت‌آمیز تختال با ضخامت 300 میلی‌متر در فولاد مبارکه با استفاده از ماشین ریخته‌گری شمارۀ 5 این شرکت، غیورمردان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه، بدون حضور کارشناسان خارجی، با انجام برخی اصلاحات بر روی ماشین ریخته‌گری شمارۀ 2 موفق به تولید تختال با ضخامت 250 میلی‌متر شدند و برگ زرین دیگری بر دیوان افتخارات این ناحیه افزودند.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با اشاره به طراحی ماشین شمارۀ 2 ریخته‌گری که برای تولید تختال‌های با ضخامت 200 و 220 میلی‌متر در نظر گرفته شده بود، دست‌یابی به توان و دانش فنی این افزایش ضخامت را موفقیتی بزرگ در جهت افزایش حجم تولید و ارتقای قابل‌توجه کیفیت تختال‌های تولیدشده برشمرد.

غلامرضا سلیمی با تأکید بر اینکه این دستاورد با هدف افزایش بهره‌وری در واحد ریخته‌گری دنبال شد، اظهار داشت: تمامی مراحل این عملیات به‌طور کامل توسط متخصصان برق، مکانیک، متالورژی و تولید شرکت فولاد مبارکه و بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی اجرا شده و از این جهت با توجه به حجم عملیات صورت‌گرفته بسیار مهم و باعث افتخار است.

مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در ادامه، بهبود خواص مکانیکی در هنگام نورد و کاهش ناخالصی‌ها را از دلایل کاربرد تختال‌های جدید در تولید فولادهای API و قابل‌استفاده در صنایع استراتژیک کشور از جمله صنعت نفت و گاز برشمرد.

شایان ذکر است در 18 دی‌ماه سال جاری تولید ضخیم‌ترین تختال کشور با ضخامت 300 میلی‌متر برای اولین بار در کشور در ماشین شمارۀ 5 ریخته‌گری محقق گردید و ایران به جمع معدود کشورهای تولیدکنندۀ این نوع تختال پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =