حسن پور نماینده سیرجان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در آیین معارفه مدیر جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: یکی از مشکلات مهم امروز ما در کشور، ارتباط ضعیف میان صنعت و دانشگاه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایراسین، شهباز حسن پور بیگلری در این آیین  گفت: ١٥ سال پیش مجوز احداث کارخانه فولاد در کرمان را از معاونت معدنی وقت وزارت صمت توسط بنده گرفته شد و امروز نیز با کامل شدنن زنجیره تولید در این منطقه، مشاهده می کنیم که سیرجان از ظرفیت لازم برای این امر برخوردار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه، مشکل اصلی امروز ما ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه است در ادامه گفت: باید نگاه صنایع به توانمندی های داخلی در کشور افزایش پیدا کند، زیرا کشورمان دارای نیروهای متخصص و جوانیست که اصلی ترین سرمایه برای ایران به شمار می آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: لازم است تا  ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گیرد و برای رسیدن به این هدف می‌توان در کنار هر مجموعه بزرگی مانند مثل گل گهر دانشکده ای تشکیل داد تا نیازهای صنعت برطرف شود.

به گفته حسن پور، موضوع مهم دیگری که باید به آن پرداخت، تکمیل زنجیره فولاد در کشور بوده و این درحالیست که متاسفانه با برخی از پروژه های فرآوری در بهشت معدنی کشور یعنی استان کرمان مخالفت می شود.

وی تاکید کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود تا ایران را به یک کارگاه سازندگی تبدیل کند. زیرا زمانی که تحریم‌های ناجوانمردانه در حال اعمال و شکلگیری بر علیه کشورمان بود، مقام معظم رهبری فرمودند باید معادن جایگزین نفت شود. بنابراین درخواست میشود با دستور مهندس جعفری رییس هیات عامل این زنجیره تکمیل گردد.

حسن پور بیگلری  با اشاره به مسئولیت های اجتماعی گفت: متاسفانه امروز بیش از ١٢٠ هزار نفر در استان کرمان فاقد بیمه هستند و بنده درخواست تشکیل معاونت مناطق محروم در ایمیدرو یا وزارت صمت را دارم.

وی با اشاره به مطالبه گری این منطقه اظهار کرد: بزرگترین زنجیره فولاد کشور در منطقه سیرجان بوده و کرمان بیشترین سهم را از ذخایر سنگ آهن کشور در اختیار دارد. امروز این استان یک چهارم گندله و ١٥ درصد آهن اسفنجی را تولید میکند و خوشبختانه امروز آب از خلیج فارس به کرمان رسیده، درنتیجه هیچ گلی در سیرجان خشک نخواهد شد.

وی اعلام کرد که به دنبال احداث بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور و بزرگترین شهرک صنعتی کشور در این منطقه است که با وجود مدیران موفق محقق خواهد شد.

به گفته حسن پور، مدیر جوان امروز شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سالها در کنار مدیر موفقی همچون مهندس جلال مآب مهندس تقی زاده و  مهندس ملارحمان فعالیت داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =