با تمام شدن فصل تابستان برداشت بامیه از مزارع کشاورزی شرق اصفهان شروع شد

عکس مجتبی جهان بخش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه گفت: شهرستان مبارکه با بیش از 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل 5 و سه دهم درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان را داراست.

سید کسری بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شهرستان مبارکه با بیش از 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل 5 و سه دهم درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان را داراست، اظهار داشت: این منطقه با دارابودن آب و هوای معتدل، قابلیت تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد.

وی افزود: مجموع اراضی زراعی شهرستان مبارکه بالغ بر 17 هزار هکتار است که در سالهای نرمال آبی حدود 70 درصد این اراضی زیر کشت محصولات زراعی مانندانواع غلات، حبوبات، محصولات علوفه ای، جالیزی، انواع سبزی وصیفی می رود.

109 هزار تن محصولات باغی تولیدی در مبارکه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه با بیان اینکه تولید سالانه محصولات زراعی شهرستان مبارکه در شرایط عادی به حدود 109 هزار تن می رسد، گفت: مجموع اراضی باغی شهرستان بالغ بر هزار و 200 هکتار است که عمدتا شامل محصولاتی مانند انواع هلو، شلیل، انار و محصولات گلخانه ای است.

وی افزود: مجموع تولیدات باغی و گلخانه ای شهرستان مبارکه در شرایط عادی بالغ بر 64 هزار تن براورد می شود.

اشتغال 13 هزار نفر در بخش کشاورزی

بابایی با اشاره به اینکه افراد شاغل در بخش کشاورزی استان اصفهان حدود 13 هزار نفر است، گفت: از تولیدات شاخص محصولات کشاورزی شهرستان مبارکه می توان به شیرخام با تولید 100 هزار تن در سال، گوشت مرغ با تولید بالغ بر 5 هزار تن در سال، تخم مرغ 675 تن در سال، گوشت قرمز با تولید دوهزار و 700 تن در سال و عسل یک وهفت دهم تن در سال اشاره کرد.

وی افزود: تولیدات گوشت بوقلمون در شهرستان مبارکه 240 تن در سال براورد می شود و ماهیان زینتی با تولید 45 هزار قطعه در سال بخش دیگری از تولیدات محصولات کشاورزی این منطقه است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مبارکه اشاره ای به تولید سالیانه 69 هزار و 300 تن محصولات گلخانه ای در این شهرستان داشت و گفت: تولید سالیانه گندم در شهرستان مبارکه ده هزار تن و جو 12 هزار تن درسال است.

اصلاح الگوی کشت؛راه مقابله با کم آبی

وی با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی مداوم در دهه های اخیر گفت: سعی شده است تا محصولات مقاوم با شرایط خشکسالی و سازگار در برنامه جایگزینی کشت محصولات قرار گیرد و اقدامات متناسبی در راستای کاهش اثرات خشکسالی تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =