عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: من همیشه به کسانی که می خواهند خریدی در بازار طلا انجام دهند، می گویم موقعی که التهاب و نوسان در بازار وجود دارد خرید نکنید. هرچند اعتقاد دارم کسی که طلا می خرد در میان مدت و بلند مدت هیچ گاه ضرر نخواهد کرد؛ مگر اینکه در کوتاه مدت ورودی کرده باشد که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد علت کاهشی شدن قیمت طلا در بازار گفت: با توجه به بحث های سیاسی و اخبار داخلی، روند کاهشی شدن قیمت طلا برای مدتی، قابل پیش بینی بود. اما سوال مهمتر این است که آیا این روند در ادامه هم کاهشی می ماند تا در نقطه ای به تثبیت برسد یا خیر؟ لذا این سوال مهم تری است وگرنه اینکه روند تا مثلا 10 روز دیگر هم کاهشی باشد خیلی مهم نیست. نگه داشتن و رسیدن به یک نقطه تثبیت از آن مهمتر است.

وی در ادامه به روند تغییرات انس جهانی اشاره کرد و افزود: در جهان سرمایه گذاران در حال تلاش برای پایین نگه داشتن قیمت انس جهانی طلا هستند وگرنه قیمت انس جهانی این نیست. قیمت آن باید بین 2200 تا 2500 دلار باشد. به دلیل اینکه طلا یک ماده معدنی است و استخراج آن دیگر به صرفه نیست و از طرفی با استخراج های فراوانی که صورت گرفته ذخایر قابل توجه دیگری از آن باقی نمانده است و ذخایر آن رو به اتمام است. لذا با توجه هزینه بالای استخراج باید قیمت خیلی بالاتر از این باشد اما سرمایه گذاران به جهت تقویت پول خودشان رقابتی را بین طلا و ارزهای خارجی به خصوص یورو، پوند و دلار ایجاد کرده اند.

محمد ولی خاطر نشان کرد: در مجموع اگر ما قیمت انس جهانی را در 20 روز گذشته بررسی کنیم می بینیم که قیمت از 1960 دلار به 1834 دلار رسیده است و این هم در کاهشی شدن قیمت در بازارهای داخلی بی تاثیر نبوده و ما قیمت جهانی انس را هم در بازار ملتهب می بینیم. خود  من در مدت 50 سالی که در بازار طلا هستم کمتر دیده ام که انس جهانی اینگونه شاهد نوسانات شدید باشد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه سرمایه گذاری بلند مدت در بازار طلا گفت: من همیشه به کسانی که می خواهند خریدی در بازار طلا انجام دهند، می گویم موقعی که التهاب و نوسان در بازار وجود دارد خرید نکنید. ما می بینیم که در این التهاب ها اکثرا سرمایه های خرد وارد بازار می شوند و با توجه به کاهشی و افزایشی بودن قیمت، سرمایه آنها دچار ریسک می شود. هرچند اعتقاد دارم کسی که طلا می خرد در میان مدت و بلند مدت هیچ گاه ضرر نخواهد کرد مگر اینکه در کوتاه مدت ورودی کرده باشد برای بدست آوردن ارزش افزوده بییشتر که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =