پرچم کشور روسیه

در نشستی به ابتکار مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مدیران شرکت های زیرمجموعه صندوق(سایپا، دخانیات و فولاد آلیاژی) توانمندی های صادراتی و نیازهای وارداتی خود را برای عضو ارشد انجمن تجارت اسلامی روسیه تشریح نمودند.

در نشستی به ابتکار مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مدیران شرکت های زیرمجموعه صندوق(سایپا، دخانیات و فولاد آلیاژی) توانمندی های صادراتی و نیازهای وارداتی خود را برای عضو ارشد انجمن تجارت اسلامی روسیه تشریح نمودند.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، در ابتدای این نشست، دکتر مسرور در سخنانی با اشاره به سخنان سال ۹۷ ایشان در کمیسیون مشترک ایران و روسیه مبنی بر اینکه نبودن شرکت های مدیریت صادرات متشکل از تجار ایرانی و روسی یکی از ضعف های عمده تجارت دو کشور بود تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و با تلاش های آقای جلالی فر  عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه، شرکت مدیریت صادرات ایجاد شد.

وی افزود: اکنون بنا داریم با استفاده از توانمندی این شرکت، زمینه صادرات محصولات شرکت های زیرمجموعه صندوق فولاد را به ویژه به روسیه فراهم نماییم و این نشست نیز با همین هدف تشکیل شده است.

در ادامه، آقای جلالی فر عضو هیات مدیره شرکت های مدیریت توسعه صادرات کاسپین و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه در سخنانی با تشکر از نگاه ویژه دکتر مسرور به موضوع صادرات ضمن تشریح فرصت های تجاری و اقتصادی در روسیه و نقش انجمن تجارت اسلامی این کشور ابراز امیدواری کرد تا شرکت های زیرمجموعه صندوق فولاد بتوانند از طریق انجمن تجارت اسلامی روسیه و تعامل با شرکت مدیریت صادرات مربوطه بازار صادراتی مطلوبی در روسیه داشته باشند. ضمن اینکه بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را نیز از این کشور وارد نمایند.

آقای دباغ مدیرعامل این شرکت نیز با اشاره به اینکه مشکل اساسی صادرات در ایران موازی کاری در این حوزه است نقش شرکت های مدیریت صادرات را در افزایش صادرات به روسیه بسیار مهم دانست.

سپس آقای وادی عضو ارشد انجمن تجارت اسلامی روسیه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست عنوان کرد: به رغم ظرفیت های فراوان ایران و روسیه برای همکاری های تجاری و اقتصادی، حجم معاملات دو کشور تا سطح مطلوب فاصله داشته و مشکلات زیادی در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انجمن تجارت اسلامی روسیه در ۵۰ کشور دنیا نمایندگی دارد عنوان کرد: هنوز در ایران نمایندگی تاسیس نکرده ایم اما امیدواریم بتوانیم با کمک شرکای ایرانی خود حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهیم.

در ادامه این نشست، رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت دخانیات و مدیرعامل شرک فولاد آلیاژی در سخنان جداگانه ای به معرفی توانمندی ها، انواع محصولات صادراتی، مواد اولیه وارداتی مورد نیاز و همچنین زمینه های تولید مشترک با طرف های روسی پرداختند.

عضو ارشد انجمن تجارت اسلامی روسیه ضمن استقبال فراوان از گزارش این شرکت ها اعلام کرد به محض بازگشت به مسکو اعضای انجمن و شرکت های روسی را در جریان توانمندی های صادراتی این سه شرکت بزرگ ایرانی قرار خواهد داد.

در پایان ، دکتر مسرور در سخنانی نتایج این نشست را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: آمادگی داریم برنامه بازدید مدیران و فعالان تجاری روسیه را از شرکت های زیرمجموعه صندوق فراهم نمائیم تا ایشان از نزدیک با ظرفیت های این شرکت ها آشنا شوند.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت، اجرای پروژه های مشترک میان شرکت های زیرمجموعه صندوق با شرکای روسی است که هم برای ما و هم برای روس ها می تواند یک فرصت بزرگ باشد.

مسرور با بیان اینکه حتما ظرف چهار ماه آینده نشست دیگری با هدف بررسی نتایج این نشست برگزار خواهد شد گفت: امیدوارم همکاری تجاری و اقتصادی شرکت های زیرمجموعه صندوق با طرف های روسی تاثیر مثبتی در افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه داشته باشد.

لازم به توضیح است دکتر مسرور از زمان تصدی مدیریت صندوق بر ضرورت تشکیل و استفاده از ظرفیت های شرکت های مدیریت صادرات ایرانی با هدف صادرات محصولات و خدمات شرکت های تابعه صندوق به بازارهای صادراتی به ویژه روسیه و کشورهای حوزه CIS  تاکید ویژه ای داشته و در این خصوص پیگیری های فراوانی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =