حمیدرضا رستگارپور

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: علت تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه و تحریم چند باره این شرکت را در امکانات تولیدی و مهم بودن این صنعت باید جستجو کرد.

حمیدرضا رستگارپور در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به جایگاه ویژه صنعت فولاد ایران در دنیا اظهار داشت: صنعت فولاد ایران جز ده کشور اصلی تولید کننده در جهان است و اگر بخواهیم به چشم انداز 1404 که بر تولید 55میلیون تنی استوار است دست یابیم ، به بازارهای جهانی نیاز داریم.

وی افزود: از آنجا که در حال حاضر به بازارهای جهانی مرتبط نیستیم تحریم های امریکا در کوتاه مدت اثری ندارد؛ اما در درازمدت به ویژه در زمینه صادرت ناگزیریم با برنامه ریزی و در راستای منافع ملی به چشم انداز تعیین شده دست یابیم.

انتظار تغییر مهمی در سیاست های آمریکا نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به تغییر دولت در امریکا اظهار داشت: اگرچه نباید انتظاری از تغییر ریاست جمهوری در امریکا داشت اما پیش بینی می شود پاره ای از سیاست های دولت جدید تغییر کند و با حذف برخی از تحریم ها فضای اقتصادی تسهیل شود.

امکانات تولیدی و توانمندی فولاد مبارکه را در لیست تحریم های چند باره امریکا قرار داده است

وی افزود: علت تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه و تحریم چند باره این شرکت را در امکانات تولیدی و مهم بودن این صنعت باید جستجو کرد چراکه فولاد مبارکه از نظر میزان تولید و توانمندی فراتر از دیگر صنایع کشور است و شاید در داخل کشور به اهمیت این شرکت پی نبریم اما آنها درصدد این هستند که به صورت هدفمند این واحد صنعتی را با تحریم محدود کنند.

رسیدن به تولید کمی و کیفی با ارزش افزوده بالا

رستگارپور با اشاره به اینکه اظهار نظرها درداخل کشور می تواند به دشمنان کشور پیام هایی برساند، اظهار داشت: اگرچه نمی توان به طور واقعی ارتباطی بین تصویب«طرح تحقیق و تفحص» در مجلس و تحریم مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد اما دشمنان و رقبای اقتصادی از این موضوعات بهره برداری می کنند.

وی افزود: با توجه به تعیین چشم انداز صنعت فولاد کشور باید از نظر کمی و کیفی به دستاوردهایی برسیم که ارزش افزوده بالایی دارند تا در جهان فولادی جایگاه خود را حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =