فولاد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: صنعت فولاد کشور بیشتر از تحریم های آمریکا از تصمیمات کارشناسی نشده وزارت صمت آسیب می بیند.

رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر بی اثری تحریم های اعمال شده توسط وزارت خزانه داری امریکا بر صنعت فولاد کشور اظهار داشت: از آنجا که صنعت فولاد کشور با تکیه بر توان و دانش بومی در تولید و صادرات جایگاه ویژه ای در دنیا دارد؛ در تیرس تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است چرا که موفقیت صنعت فولاد از نظر آنها تهدید محسوب می شود.

وی افزود: تحریم سال های اخیر صنعت فولاد، منجر به این شد که به دانش و توان جوانان متخصص اعتماد کنیم و با افزایش تولید از نظر کیفی و کمی صادرات را ادامه دهیم.

تحریم شخصیت های حقیقی بار روانی دارد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با تاکید بر اینکه افزودن شخصیت های حقیقی در لیست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا جنبه روانی دارد، تصریح کرد: در سه سال اخیر، شرکت فولاد مبارکه چهار بار در لیست تحریم های امریکا قرار گرفت و در دستاورد اخیر به تولید اسلب با ضخامت 300 میلیمتر دست یافت.

وی اضافه کرد: در اقدام اخیر وزارت خزانه داری امریکا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به لیست تحریم ها وارد شد که صرفا فشار روانی است تا مدیران صنعت فولاد را تحت فشار قرار دهند و گرنه هیچ پیامدی در تولید و صادرات نخواهد داشت.

گل خودی از وزارت صمت به صنعت فولاد

شهرستانی با تاکید بر اینکه بیشترین ضربه را صنعت فولاد کشور از وزارت صمت می خورد، گفت: صنایع فولادی کشور با اظهار نظرهای ناآگاهانه و دور از واقعیت از سمت وزارت صمت آسیب می بیند وگرنه تحریم ها تاثیر آن چنانی بر این صنعت نداشته است.

وی افزود:بهترین روش برای کمک به تولید کشور، عرضه کل زنجیره ی تولید فولاد در بورس کالاست تا تولیدکننده و مصرف کننده نهایی متضرر نشود؛ چراکه در نظام اقتصادی قیمت گذاری دستوری سیاستی شکست خورده است.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران تصریح کرد: چنانچه وزارت صمت به قیمت گذاری دستوری در بازار بورس پایان دهد، بستر رانت از بین می رود. باز هم اگر وزارت مذکور، مانع از صادرات نشود، بازار می تواند تنظیم کننده عرضه و تقاضا در صنعت فولاد شود و تولید کننده و مصرف کننده نهایی از آن منتفع خواهند شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =