هندبال

رئیس هیات هندبال استان اصفهان گفت: نزدیک به سه دهه است که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان کمک بزرگی به هندبال استان اصفهان کرده است.

به گزارش ایراسین، نشست خبری مسئولین هیات هندبال استان اصفهان با حضور سیدحسن افتخاری رئیس هیات، حمید جمالی دبیر هیات، اعظم قینانی نایب رئیس هیات، منصور برقی مسئول کمیته مسابقات و پژمان سلطانی مسئول روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان روز شنبه 27 دی ماه 1399 برگزار شد.

سید حسن افتخاری در این نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته مجمع انتخاباتی هیأت هندبال استان اصفهان برگزار و من برای دومین سال به عنوان رئیس هیأت هندبال اصفهان انتخاب شدم، تصمیم داشتیم در دوره جدید رویکرد جدید و تغییراتی را داشته باشیم.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان افزود: به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم تا حدودی فعالیت میدانی وسیعی را داشته باشیم، فعالیت‌های سال جاری نیز کم‌تر از گذشته نبوده است و باشگاه‌های اصفهان خیلی خوب و به موقع در لیگ برتر حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در لیگ برتر فصل ۹۸ تیم‌های آقایان ذوب‌آهن و سپاهان را داشتیم که سوم و چهار و در بخش بانوان نیز سپاهان و ذوب‌آهن به ترتیب چهارم و پنجم شدند، در المپیاد استعدادی‌های برتر در سال ۹۷ و ۹۸ در هر ۳ رده استان اصفهان عناوین خوبی را کسب کرد که مهمترین آن قهرمانی دختران اصفهان در سال ۹۸ بود.

سید حسن افتخاری با بیان این‌که در هندبال ساحلی نیز سوم شدیم و این استعدادها برای تمرینات تیم‌های ملی انتخاب شدند، گفت: همکاری خوبی با سازمان ورزش شهرداری داشتیم و مسابقات هندبال ساحلی هفته نکوداشت اصفهان رویداد بزرگی بود که برگزار شد. نتیجه برگزاری چند ساله این مسابقات حضور ۷ بازیکن از اصفهان در تیم ملی هندبال ساحلی و کسب مقام سوم آسیایی بود.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در مورد حضور اصفهانی‌ها در لیگ برتر هندبال گفت: سپاهان، ذوب‌آهن و پرواز هوانیروز در بخش آقایان و سپاهان و ذوب‌آهن در بخش بانوان لیگ برتری هستند، باشگاه ریف نیز در بخش بانوان در دسته یک حضور دارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: تیم سپاهان ب نیز توسط این باشگاه ایجاد شد و جوانان اصفهانی در دسته یک بازی می‌کنند که به دور نهایی این رقابت‌ها نیز راه پیدا کرده‌اند؛ نزدیک به  سه دهه است که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان کمک بزرگی به هندبال استان اصفهان کرده است، رشد و توسعه هندبال و حمایت از بازیکنان نخبه و آینده‌دار از اهداف باشگاه سپاهان است، باشگاه هوانیروز از دسته‌های پایین شروع کردند و اکنون در لیگ برتر هستند.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان بیشترین بازیکن و مربی را در تیم‌های ملی دارد، گفت: کادر فنی تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا اصفهانی بودند، شهداد مرتجی مربی تیم ملی امید و مهدی قشقایی سرمربی تیم ملی نوجوانان ساحلی است و خودم سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان هستم.

وی یادآور شد: در سایر رده‌های تیم‌های ملی نیز اصفهانی‌ها حضور پررنگی دارند، از روز دوشنبه میزبان اردوی تیم ملی جوانان خواهیم بود؛ بازیکن اصفهانی لژیونر داریم که در کشورهای اسپانیا، فرانسه و مجارستان بازی می‌کنند، در سال گذشته ۸ بازیکن اصفهانی افتخار پوشیدن لباس تیم ملی هندبال را داشتند.

افتخاری ادامه داد: داوران هندبال خوبی نیز داریم که کلاس‌های دانش‌افزایی هر هفته برگزار می‌شود، مجید کلاهدوزان از اصفهان مورد تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفته که در ۶ دوره در مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته است و محسن کرباسچی نیز تنها ناظر داوری جهانی از ایران است.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در مورد وضعیت زمین ساحلی ناژوان گفت: تاکنون مشکلی برای استفاده از این زمین نداشته‌ایم، همچنین اگر مکان‌های مناسب روباز برای فعالیت ایجاد کنیم، می‌توانیم در اکثر ماه‌های سال آموزش بازیکنان را داشته باشیم.

وی در مورد این‌که چرا اصفهان در سال‌های اخیر قهرمانی‌های زیادی در لیگ نداشته، بیان داشت: کاهش قدرت مالی باشگاه‌های اصفهانی در دهه اخیر دلیل کاهش قدرت‌نمایی باشگاه‌ها در کشور شد، البته افول نداشتیم و به سختی هندبال اصفهان را زنده نگه داشتیم، البته انتظارات از هندبال اصفهان زیاد است.

افتخاری یادآور شد: ۱۰ شهرستان فعال در رشته هندبال داریم، در شهرستان‌های استعدادهای زیادی داریم اما نیاز به محرک و سرمایه‌گذاری است، در حالی که ملی‌پوشان زیادی از همین شهرستان‌ها داریم.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در پایان گفت: شهرستان‌هایی در غرب اصفهان داریم که از نظر فیزیکی مناسب هندبال هستند، اگر در این قسمت پایگاه هندبال بزنیم، استعدادهای بسیار خوبی پیدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =