فولادمبارکه

مدیر ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مذاب شرکت فولاد مبارکه تولید تختال با ضخامت 300 میلیمتر در فولاد مبارکه را در سال «جهش تولید» یک دستاورد مهم با تکیه بر دانش بومی دانست.

غلامرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تولید ضخیم ترین تختال(اسلب) کشور با ضخامت 300 میلی متر برای اولین بار در ایران به روش ریخته گری مداوم اظهار داشت: از چهار سال گذشته با طراحی ماشین ریخته گری شماره 5، عمده تولید تختال در فولاد مبارکه با ضخامت 200 میلی متر انجام می شد.

وی افزود: تولید تختال با ضخامت 300 میلی متر پیشنهاد فولاد مبارکه به وزارت نفت بود، چرا که به این توان تولید باور داشتیم و بدون حتی یک مرحله خطا با موفقیت تمام به این تولید دست یافتیم.

مدیر ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مذاب شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: تولید تختال جدید در فولاد مبارکه نتیجه تلاش زیاد همکاران بوده است و با تجهیزات داخلی انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در دنیا تعداد محدودی از کشورها توان تولید تختال با ضخامت 300 میلی متر را دارند و این محصول با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای فولاد مبارکه به نتیجه رسید.

سلیمی با تاکید بر اهمیت تولید تختال با ضخامت 300 میلی متر به عنوان دستاورد بسیار مهم اظهار داشت: این موفقیت در حالی توسط ماشین شماره 5 ریخته گری شرکت فولاد مبارکه محقق شده است که پیش از این، قابلیت و امکان تولید تختال با ضخامت حداکثر 250 میلی متر وجود داشت و با طراحی صددرصد بومی و با تکیه بر دانش داخلی و تغییراتی که در ماشین شماره 5، قالب، خنک کننده و دیگر قسمت ها در فولاد مبارکه به وجود آمده موفق به تولید تختال با این ابعاد در فولاد مبارکه شده ایم.

وی افزود: اهمیت تولید تختال باضخامت 300 میلی متر هم از لحاظ کمی و کیفی در خور توجه است و علاوه بر مشتریان دربازارهای جهانی مورد استفاده صنایع گاز و نفت قرار خواهد گرفت.

مدیر ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مذاب شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه تختال با ضخامت 300 میلی متر در فولاد اکسین نورد و به ورق تبدیل می شود، گفت: تولید این محصول در سال «جهش تولید» نشان داد که می توان بدون دخالت کارشناسان خارجی و با بومی سازی کامل این پروژه توسط کارشناسان فولاد مبارکه تولید شد و این دستاورد در واقع یک «جهش تولید کیفی» محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =