چین-امریکا

دونالد ترامپ در روزهای آخر ریاست جمهوری اش، دولت امریکا را راهنمایی می کند تا خرید از چین را به حداقل برساند.

به گزارش ایراسین، رویترز در گزارشی نوشت: مشاور امنیت ملی امریکا گفته است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه چند روز قبل از ترک مقام خود ، در اقدامی دیگر علیه چین ادارات دولتی را به جستجوی راههایی برای به حداقل رساندن خرید کالاها و خدمات چینی برای کاهش خطرات ناشی از جاسوسی دعوت کرد.

در بیانیه ای ، رابرت اوبراین چین را به هدف قرار دادن سیستم های اطلاعاتی دولت ایالات متحده برای سوابق پرسنل ، برنامه های نظامی و سایر داده ها از طریق سایبر و سایر روش ها متهم کرد. به همین دلیل، ایالات متحده باید اقدامات مربوطه را برای محافظت از منافع آمریکا انجام دهد.

به گفته وی، این کشور باید مقررات و سیاست های خود را تنظیم کرده و اقدامات لازم دیگری را برای کاهش خطر فعالیت های جاسوسی انسانی و فنی PRC که متوجه دولت فدرال است، انجام دهد.

وی گفت: ترامپ ارگانهای دولتی را به انجام بررسی جهت به حداقل رساندن خرید کالاها و خدمات جمهوری خلق چین (PRC) توسط دولت فدرال راهنمایی کرده است.

یک مقام ارشد دولت در امریکا نیز اظهار کرده است هدف اصلی این است که چین تلاش های خود را برای نفوذ به شبکه های IT ایالات متحده متوقف کرده و از این مسیر عقب نشینی کند.

این مقام مسئول گفت: "هر کاری که با شرکت های چینی انجام شود ، آنها قصد دارند اجزای کیت موجود در شبکه ما را داشته باشند که این موضوع به طور بالقوه به یک آسیب پذیری تبدیل می شود و می تواند برای ادامه استراتژی همجوشی نظامی و غیر نظامی چین استفاده شود. به عنوان مثال اگر سخت افزاری وجود داشته باشد که به شبکه های ما راه پیدا کند ، این نوع مواردی است که می تواند یک آسیب پذیری بالقوه باشد.

این اعلامیه کمتر از یک هفته قبل از ترک ترامپ برای دستیابی به جای "جو بایدن" دموکرات در 20 ژانویه اعلام شده است.

گفته می شود این اقدام ترامپ آخرین مرحله از مراحل هدف قرار دادن چین بود که تحلیلگران آن را پیشنهادی برای محکم نگاه داشتن یک رویکرد سخت به پکن می دانند.

گفتنی است ترامپ سیاست های سختگیرانه ای را در قبال چین در موضوعات مختلف از تجارت گرفته تا جاسوسی و ویروس کرونا دنبال کرده است. حتی زمانی که او در مبارزات انتخاباتی ناموفق خود برای انتخاب مجدد شعارهایی را بر علیه چین استفاده کرد، روابط به بدترین سطح در دهه های گذشته سقوط کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =