بانک مرکزی

یک کارشناس پولی وبانکی گفت: مقررات و تکالیف و تصمیم گیری خارج از حوزه های مربوطه گلوگاه صادرات را از طرف بانک مرکزی محدود می کند.

حجت الله فرزانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر استقلال بانک مرکزی اظهار داشت: اینکه گلوگاه و محدودکننده صادرات «بانک مرکزی» اعلام می شود را باید در پارامترهای عدیده جستجو کرد.

وی افزود: در این خصوص که بانک مرکزی منابع ارزی را محدود می کند به علت تعللی است که در ساختارها وجود دارد.

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به اینکه در کشور قوانین و مقررات و تصمیم گیری ها از حوزه های غیرمرتبط اتخاذ می شود، گفت: متاسفانه قوانینی در هیات دولت تصویب و بر بانک مرکزی تکلیف می شود؛ این در حالی است که بانک مرکزی باید سیستم ها و ساختارهایش را مرتب تغییر دهد.

وی بیان داشت: لازم است بانک مرکزی ساختارهای نرم افزاری و زیرساخت های فناوری را مستلزم صرف زمان است را عملیاتی کند.

فرزانی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در مدیریت منابع ارزی تسهیلگر صادرات باشد، گفت: بانک مرکزی می تواند با ورود منابع ارزی به کشور و حفظ قدرت پول، صادرات را تسهیلگری کند و شرایط را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات تسریع کند.

وی اضافه کرد: تسهیلگری و تسریع بخشیدن بخش صادرات توسط بانک مرکزی مستلزم همکاری نهادهای دیگر همچون وزارت صنعت، معدن، تجارت و وزارت اقتصاد، گمرک است تا ضمن انجام تکالیف خود با هماهنگی بیشتر و رفع بوروکراسی حاکم موانع صادرات برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =