حسن قاضی عسگر

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مصرف بهینه منابع انرژی در کشور فرهنگسازی نشده است و همین امر تامین گاز صنایع را با اختلال مواجه کرده است.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با ایراسین با اشاره به مصرف بی رویه گاز طبیعی در کشور به علت موج سرمای حاکم در دی ماه اظهار داشت: اداره گاز برای تامین نیاز بخش خانگی، مجبور شد که گازرسانی به بخش صنعت را کاهش و یا قطع کند.

وی افزود: محدودیت های اعمال شده در تامین گاز طبیعی، در برخی مواقع 50 درصد نیروگاه ها را  از مدار خارج کرد و امیدواریم اصفهان بدون خاموشی زمستان را بگذراند.

فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه منابع انرژی اعم ازگاز طبیعی و برق گفت: ارزانی انرژی و عدم فرهنگسازی نسبت به صیانت از سرمایه های ملی از عواملی است که بر پرمصرفی گاز و برق دامن زده است.

تاکید بر مصرف بهینه انرژی در ادرات و سازمانهای اجرایی 

وی به دستورالعمل ابلاغی در کاهش مصرف انرژی و تعیین مدیر انرژی در سازمانها و ادارات دولتی اشاره ای کرد و گفت: بسیاری از صنایع ما علاوه بر مصرف بهینه آب در منابع فسیلی هم صرفه جویی می کنند؛ اما مشکل در ادارات و سازمانهای اجرایی استان اصفهان است که چنانچه سازمانهای مذکور به دستورالعمل ها پایبند نباشند با آنها برخورد قاطع می شود.

پلمب و برخورد قاطع؛ اخطار به مشترکین پرمصرف

قاضی عسگر با اعلام اینکه چنانچه دستگاه های اجرایی و ادارات مصرف انرژی را بهینه سازی نکنند در گام نخست پلمب می شوند و در گام بعدی با مسئول خاطی برخورد می شود، تصریح کرد: لازم است تمام سازمانهای اجرایی و ادارات نسبت به دستورالعمل های مصرف بهینه انرژی حساسیت ویژه به خرج دهند تا مبادا دستگاه های خدمت رسان در تامین نیازهای گاز طبیعی دچار دردسر شوند.

ارزانی انرژی؛ بی ارزشی سرمایه ملی

وی به آسیب شناسی یکی از عوامل موثر در عدم رعایت مصرف بهینه منابع انرژی تجدیدناپذیر در کشور گریزی زد و گفت: قیمت ارزان منابع انرژی در کشور باعث کم ارزشی این کالاهای استراتژیک شده است. از سویی، سرمایه های ملی با هدررفت نابود می شوند. توصیه می شود که شهروندان در بخش خانگی منابع انرژی اعم از گاز و برق را بهینه مصرف کنند تا علاوه بر حفظ سرمایه های ملی تولید صنایع دچار اختلال نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =