حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: وضعیت شهرستان مبارکه با اندکی سهل انگاری و شب نشینی می تواند به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حجت الله غلامی در نشست خبری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد و 3 طرح توسعه بهداشت و درمان در اصفهان کلید خورد.

وی افزود: وضعیت استان اصفهان مشابه هفته گذشته است و تعداد بستری ها به 69 نفر و تعداد ترخیصی به 78 نفر رسیده است که نشان از وضعیت مطلوب کنترل بیماری کرونا در اصفهان است.

تداوم محدودیت های ترددی شبانه و یکسره شدن طرح زوج و فرد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا وضعیت 24 شهرستان استان اصفهان را در رنگ بندی آبی و زرد توصیف کرد و گفت: محدودیت تردد شبانه در 10 شهر با هماهنگی پلیس راهور تداوم دارد و تا پایان دی ماه طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان برقرار است که تا پایان هفته به صورت یکسره از 9صبح تا 9شب در راستای کنترل آلودگی هوا اجرایی می شود.

پیشنهاد 3 طرح توسعه مسائل مربوط به بهداشت و درمان 

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا فرمانداران شهرستانهای استان اصفهان به همراه روسای دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مسائل و دغدغه های خود را با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کردند.

غلامی با اشاره به بخش بندی طرح توسعه و رفع مسائل بهداشت و درمان در سه بخش بیان داشت: در بخش نخست قرار شد اعتباری برای ساخت و تکمیل پروژه های نیمه تمام ساخت مراکز درمانی و بیمارستانها در نظر گرفته شود و تا خردادماه تکمیل شود.

وی افزود: در بخش دوم درخواست تامین اعتبار برای تجهیزات بیمارستاها مطرح شد و در فاز سوم به کمبود نیروی انسانی متخصص و پرستار اشاره شد که مقررشد سهمیه استان اصفهان با جذب 23 هزار نیروی انسانی و 30 هزار نیروی جدید تا شش ماهه ابتدای سال 1400 تامین شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: قرار شد خیرانی که نسبت به تکمیل بیمارستانها مبادرت کنند از سهمیه مشارکت 40 به 60 بودجه دولتی بهره مند شوند.

برگزاری محدود مراسم شهادت حضرت زهرا(س)

وی بیان داشت: مراسم شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون ماه محرم به صورت محدود برگزار می شود.

بازگشایی در گروه بندی ده نفره از ابتدای بهمن ماه

غلامی در پاسخ خبرنگار ایراسین که از وضعیت بازگشایی مدارس به ویژه پایه های اول و دوم ابتدایی از ابتدای بهمن ماه پرسید، پاسخ داد: شورای آموزش و پرورش به همراه شورای مدرسه در این باره تصمیم خواهند گرفت که دانش آموزان متناسب با ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در گروه بندی 10 نفره سر کلاس حاضر شوند و دانش آموزان فنی و حرفه ای هم با برنامه ریزی برای آموزش های عملی به صورت حضوری برگزار می شود.

تداوم طرح هوشمند محدودیت برای کنترل هشدارهای شیوع کرونا در بهمن و اسفند

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایراسین که از برنامه ریزی ستاد استانی مقابله با کرونا در ماه های بهمن و اسفندماه هشدار داده شده است، گفت: پیش بینی ها حاکی از شروع موج بعدی کرونا در ماه های پایانی سال می دهد که تغییر وضعیت استانهای گلستان و مازندران به قرمز نشان می دهد که کوچکترین سهل انگاری و عادی انگاری استان را از وضعیت کنترل شده خارج می کند و لازم است شهروندان با رعایت محدودیت های هوشمند این وضعیت به دست آمده را حفظ کنند.

وضعیت شکننده شهرستان مبارکه در برابر کرونا

وی در پاسخ دیگر خبرنگار ایراسین که از وضعیت شهرستان مبارکه در کنترل کرونا پرسید، گفت: شهرستان مبارکه مانند شهرستانهای تفرجگاهی نظیر چادگان، باغ بهادران و فریدونشهر با اندکی سهل انگاری به وضعیت نارنجی تغییر رنگ می دهند و محدودیت های تردد شبانه برای ممانعت از برگزاری شب نشینی ها در ویلاها و باغ ها در شهرستان مبارکه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =