سید امیر طباطبائیان مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: محدودیت های انرژی اعم از گاز طبیعی و برق نقش مهمی در کاهش تولید در بزرگترین واحد صنعتی کشور دارد.

سید امیر طباطبائیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین ضمن تبریک سالگرد افتتاح بزرگترین مجتمع صنعتی کشور اظهار داشت: برنامه تعیین شده برای تولید اسلب و فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تن است که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

وی افزود: در سال جهش تولید، در صورت رفع محدودیت های گاز و برق می توان برای اولین بار  به ظرفیت کامل توسعه های اجرا شده در سالهای اخیر به میزان ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تن اسلب در شرکت فولاد مبارکه دست یافت.

محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه بروز سرما و افزایش مصرف خانگی گاز طبیعی و محدودیت بوجود آمده جهت تولید برق در کشور شرکت فولاد مبارکه را با محدودیت های بی سابقه ای مواجه ساخته است، تصریح کرد: محدودیت ۵۰ درصدی مصرف گاز طبیعی منجر به کاهش ۶۰ درصدی تولید آهن اسفنجی و محدودیت ۸۰ درصدی مصرف برق منجر به توقف تولید اسلب شده است.

وی با اشاره به اینکه استمرار محدودیت های تامین گاز طبیعی و برق می تواند صنایع وابسته به شرکت فولاد مبارکه را هم تحت تاثیر قرار دهد، گفت: چنانچه محدودیت های انرژی اعمال نشود می توان تا پایان سال به تولید ۷.۲ میلیون تن فولاد دست یافت.

برنامه ریزی وسیاست گذاری کلان؛راه حل عبور از محدودیت انرژی به صنایع

طباطباییان با بیان اینکه با برنامه ریزی مدون و سرمایه گذاری در بخش انرژی می توان مشکل صنایع را برطرف کرد، اظهار داشت: تکرار محدودیتهای انرژی در سالهای اخیر نشان می دهد تولید انرژی با توسعه های انجام شده متوازن نبوده است و ظرفیت تولید فعلی پاسخگوی نیاز مصارف گاز طبیعی در بخش خانگی و صنعت نیست. البته نباید بهینه سازی مصرف انرژی را در کلیه بخشها فراموش کرد و کاهش تلفات انرژی را در نظر نگرفت

وی بیان داشت: اگرچه پروژه هایی جهت افزایش تولید گاز و برق در کشور راه اندازی شده است؛ اما متناسب با توسعه دیگر بخش ها نیست و با برنامه ریزی و سیاست گذاری در سطح کلان کشور می توان بر این محدودیت ها فائق آمد.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به چشم انداز تولید  55 میلیون تن فولاد در کشور گفت: شرکت فولاد مبارکه توان دستیابی به اهداف تعیین شده کوتاه مدت و درازمدت را با برنامه ریزی دقیق دارد اما محدودیت های انرژی یکی از موانع و چالشهای اصلی پیش رو خواهد بود.

وی افزود: رفع محدودیتهای انرژی شرکت فولاد مبارکه با توجه به نقش مهم آن در تولید ورق های خاص و تنظیم بازار ورق های فولادی در کشور تاثیر گذار خواهد بود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =