لیتیوم

آلبمارل هشدار داد: قیمت‌های ضعیف لیتیوم می‌تواند وقوع انقلاب EV در جهان را با مشکل مواجه کرده و زمان آن را به تاخیر بیندازد.

به گزارش ایراسین، روز سه شنبه یک مدیر اجرایی در صنعت آلبمارل گفت: در صورت عدم بازگشت قیمت ها برای تامین هزینه های گسترده، پیش بینی می شود که تهیه لیتیوم مورد استفاده برای تولید باتری های خودروی الکتریکی تا سال 2025 بیش از 3 برابر کاهش یابد.

رویترز در این گزارش آورده است: این هشدار باعث شد تا در صنعت EV بین شرکت‌هایی که لیتیوم را برای تولید باتری تامین می کنند، همچنین خودروسازانی که به دنبال تخفیف هستند، تنش ایجاد شود.

این موضوع در حالی مطرح می شود که قیمت لیتیوم سال گذشته کاهش یافت و بخشی از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. این اتفاق باعث شد تا صنعتگران EV آلبمارل فعالیتشان را متوقف کنند.

اریک نوریس، مدیر تجارت لیتیوم آلبمارل در این زمینه اظهار کرده است: این شرایط در صورتی تغییر می‌کند که گامی در جهت بهبود پیدا کردن قیمت‌ها برداشته شود. البته آمادگی برای گسترش تولید وجود دارد اما همانگونه که اشاره شد، شرایط برای ادامه کار باید منطقی گردد.

بر اساس داده هایBenchmark Mineral Intelligence ، عرضه و تقاضای جهانی لیتیوم در پایان سال گذشته تقریبا یکنواخت بود. هرچند انتظار می‌رود تا سال 2025 تقاضا حدود 228هزارتن از عرضه پیشی بگیرد.

نوریس گفت: قیمت‌ها به خصوص در چین که بزرگ‌ترین بازار EV دنیا است اندکی افزایش پیدا کرده اند، اما این افزایش قیمت باید حداقل ۱۰ درصد باشد تا بتوان برای تولید بیشتر و همچنین توسعه آن اقداماتی را انجام داد. از سوی دیگر شرکت مستقر در شارلوت، کارولینای شمالی امیدوار است زنجیره تامین EV خودروهای ایالات متحده تحت ریاست جمهوری منتخب جو بایدن، رشد کند.

گفتنی است جو بایدن یک طرح آب و هوایی 2 تریلیون دلاری را پیشنهاد داده است که بخشی از آن ساخت شبکه ملی ایستگاه های شارژ EV است.

از سوی دیگر برای کمک به تقویت تولید لیتیوم ایالات متحده، آلبمارل در حال مطالعه روش‌های تولید این فلز از ذخایر خاک رس در نزدیکی ذخایر موجود در نوادا است؛ طرحی که از قبل از این شرکت، مدیر اجرایی تسلا  آن را اعلام کرده بود.

نوریس گفت: ما با ادعای تسلا مبنی بر وجود مقدار زیادی لیتیوم در خاک رس موافق هستیم، ولی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ البته با توجه به تقاضا برای لیتیوم، ما باید برای برداشت این ذخایر برای رشد صنعت خود اقدام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =