فولاد مبارکه

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه با صرف هزینه و پایش لحظه ای نقش مهمی در کنترل و مهار آلودگی هوا داشته است.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه منابع آلاینده ثابت و متحرک در آلودگی هوای اصفهان نقش دارند، اظهار داشت: نمی توان به طور دقیق میزان آلاینده های جوی را تعیین کرد چرا که لازم است سهم ناوگان فرسوده حمل و نقل، ذرات معلق منتشر شده از کامیونها، موتورسیکلت ها و استفاده بخش خانگی از گاز طبیعی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه نقشی در آلودگی هوای اصفهان ندارد چراکه در فاصله نزدیک به 70 کیلومتر از کلانشهر اصفهان قرار گرفته است و به منظور جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست اقدام به نصب و استقرار بیش از 200 مورد از تجهیزات کنترل آلودگی هوا کرده است.

 پایش لحظه ای آلاینده های جوی فولاد مبارکه توسط سازمان محیط زیست کشور

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه میزان آلاینده های جوی شرکت فولاد مبارکه به صورت آنلاین توسط سازمان محیط زیست کشور رصد و پایش می شود، گفت: طرح ارتقا و توسعه غبارگیرهای واحد فولادسازی با هزینه ای بالغ بر 400 میلیاردتومان یکی از شاخص ترین طرح های زیست محیطی در صنایع مادر را رقم زد.

وی افزود: یافته ها حاکی از آن است که صنایع بزرگ استان اصفهان مولفه های زیست محیطی را با جدیت دنبال می کنند که در این میان شرکت فولاد مبارکه با هزینه های بسیار زیاد و روزآمد کردن تجهیزات سهم ویژه ای در مهار آلودگی هوا دارند. 

جلیلی شرایط آلودگی هوا سلامت تمام شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: شرکت فولاد مبارکه در عمل به مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی خود اقدام به طراحی و اجرای سیستم های پایش لحظه ای توسط سازمان محیط زیست کشور و اداره کل محیط زیست استان اصفهان کرده است.

وی بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر مهار ورود ذرات آلاینده به محیط پیرامون سعی کرده است تا در برنامه های کاهش گازهای گلخانه ای هم نقش آفرینی کند که می توان به پروژه بازیافت حرارت از نیروگاه گازی جهت تولید بخار« سوپرهیت» در نیروگاه شرکت فولاد مبارکه اشاره کردکه سهم عمده ای در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به همراه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =