سعد عبدی

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی مس ایران گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران طی مدت ۹ ماهه 99 موفق شده است حدود ۲۰۷ هزار تن مس تولید کند، اما با توجه به وجود ذخیره در محل انبارهای این مجموعه، فروش کاتد مس به بیش از ۲۲۰ هزار تن کاتد رسیده است.

سعد عبدی با بیان این مطلب در گفت وگو با ایراسین در ادامه افزود: در سال 99 ، صادرات شرکت مس نسبت به سال گذشته با تغییرات بسیاری همراه بود که باعث رشد درآمدهای شرکت ملی مس شد.

به گفته وی، افزایش میزان صادرات مس اتفاق افتاده است اما یکی از دلایل اصلی افزایش درآمد حاصل از صادرات، افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر میزان درآمد بوده است که نباید از آن غافل شد. همچنین بخش اندکی ز فروش شرکت مس از محل تناژ شرکت به میزان 3درصد بوده است.

عبدی با اشاره به اینکه در تولید اتفاقات خوبی رخ داده در ادامه افزود: با توجه به رشد تولید در شرکت ملی مس، شاهد پیشی گرفتن از برنامه های تولید در بخش تولید آند هستیم به این شکل که ۱۰ درصد از برنامه جلوتر پیش می رویم.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی مس ایران در ادامه سخنانش با اشاره به صنعت مس و جایگاه ایران گفت: با توجه به قرار گیری ایران روی کمربند مس جهانی، بخشی از این ذخایر در ایران قرار گرفته و باعث شده تا کشورمان در رتبه هفتم دارندگان مس در سطح جهان قرار گیرد.

عبدی همچنین با اشاره به اینکه متوسط قیمت فلز مس طی سال‌های ۹۶تا ۹۸ با رشد همراه شده و قیمت متوسط این فلز در سال ۲۰۲۰ حدود ۶هزار دلار در جهان بوده است در ادامه گفت: با توجه به رشد مثبت قیمت مس و ادامه دار بودن این روند و کشف واکسن کرونا، پیش بینی میشود قیمت فلز سرخ به بیش از ۶هزاردلار رسیده و تا سال ۲۰۲۴ به بالای ۷هزار دلار صعود کند.

به گفته وی، با توجه به شرایط یاد شده و روند افزایش قیمتی مس در جهان، آینده خوبی برای مس پیش بینی می‌شود و باید از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را کسب کرد.

گفتنی است وجود ذخایر مس فراوان در ایران، فرصت مناسبی برای توسعه صنعت مس و تولید محصولات با کیفیت را در کشور فراهم کرده و با سرمایه گذاری روی این بخش، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای کشور، زمینه افزایش میزان درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی را برای ایران فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =