سبحانی

رئیس انجمن فولاد ایران گفت: اگر بخواهیم به 55 میلیون تن تولید فولاد دست یابیم باید بر محدودیت های گاز و برق غلبه کنیم.

بهرام سبحانی در گفت و گو با ایراسین با اشاره به اینکه صنایع فولاد در تابستان با مشکل کمبود انرژی برق و در زمستان با محدودیت انرژی گاز طبیعی مواجه هستند، اظهار داشت: در ساعات پیک مصرف برق در تابستان صنایع فولادسازی با محدودیت تامین برق مواجه هستند و در فصل سرما با محدودیت تامین گاز طبیعی روبرو می شوند.

وی افزود: اگر قرار است به 55 میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم لازم است وزارت نیرو و نفت در تامین منابع انرژی تصمیم جدی اتخاذ کنند.

رئیس انجمن فولاد ایران، با اشاره به تاریخ تاسیس فولاد مبارکه تصریح کرد: احداث فولاد مبارکه نقطه عطفی در صنعت فولاد کشور بوده است واین شرکت، بزرگترین مجموعه صنعتی پس از انقلاب محسوب می شود.

تولید تختال 300 میلی متر با تکیه بر توان داخلی

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه به تولید تختال با ضخامت 300 میلی متر در فولاد مبارکه گفت: این موفقیت در حالی توسط ماشین شماره 5 ریخته گری شرکت فولاد مبارکه محقق شده که تا پیش از این قابلیت و امکان تولید تختال با ضخامت حداکثر 250 میلی متر وجود داشت و با طراحی بومی و تکیه بر دانش داخلی مبارکه به این موفقیت دست یافته است.

سبحانی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تولید ورق فولادی انجام نشده بود و امروزه به دستاورد تختال با ضخامت 300 میلی متر دست یافته ایم، افزود: فولاد مبارکه از ابتدا با تکیه بر دانش بومی و مدیریت کاردان به مهمترین صنعت خاورمیانه و شمال افریقا از نظر ظرفیت و تنوع تولید تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت اولیه فولاد مبارکه از 2.4 به 7.1 رسیده است، تصریح کرد: تولیدات واحدهایی اعم از فولاد هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سنگان، گالوانیزه کاشان و غیره که تحت نظارت فولاد مبارکه هستند را باید به این آمار افزود.

از محدودیت سنگ آهن تا برق وگاز

رئیس انجمن فولاد ایران اشاره ای به محدودیت سنگ آهن و منابع انرژی گاز طبیعی و برق در صنایع فولادی کشور اشاره کرد و گفت: لازم است چاره ای اساسی برای این محدودیت ها اندیشیده شود تا به افق نهایی تولید فولاد دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =