منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شروع فعالیت دستگاه های اجرایی با یک ساعت تاخیر در ساعت 8 و نیم در اصفهان و 7 شهرستان دیگر خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: به علت پایداری جوی و تشدید غلظت آلاینده های جوی شروع فعالیت دستگاههای اجرایی به جز خدمات رسان و امدادی با یک ساعت تاخیر در ساعت 8 و نیم صبح، در بخش مرکزی و کوهپایه شهرستان اصفهان، بخش مرکزی نجف اباد، بخش مرکزی شاهین شهر، وشهرستانهای مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار در روز دو شنبه همراه خواهد بود.

وی افزود: انجام خدمات به صورت دورکاری برای کارکنان دارای بیماری های زمینه ای وآسیب پذیر با موافقت مدیر مربوطه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه استقرار کم سابقه سامانه سرد و پایدار در دو هفته بر اصفهان منجر به افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش میدان دید شده است، تصریح کرد: تا پایان دی ماه سامانه بارشی پیش بینی نشده است و در روز دوشنبه هوای ناسالم در اصفهان پیش بینی می شود.  

هنوز گزارشی از مازوت سوزی مخابره نشده است

وی با اشاره به اینکه پایش شبانه و مستمر اداره کل محیط زیست بر عدم استفاده از سوخت مازوت ادامه دارد، گفت: هنوز گزارشی از استفاده از مازوت در شهرهای درگیر با آلودگی به اداره کل محیط زیست استان اصفهان ارائه نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان، مبارکه، شاهین شهر، برخوار، نجف آباد، لنجان، کاشان و آران و بیدگل تحت تاثیر منابع آلاینده قرار دارند، گفت: تقویت گشت های نظارتی توسط صنعت و معدن و HSE صنایع و بازرسان اداره کل و تیم های گشت و نظارت محیط زیست بر عدم استفاده از مصرف سوخت مازوت نظارت دارند.

وی  با تاکید بر اینکه اداره کل محیط زیست استان اصفهان مسئول نظارت و پایش عدم استفاده از سوخت مازوت در صنایع است، تصریح کرد: طبق اطلاعیه شماره 25 کارگروه هماهنگی شرایط آلودگی هوای اصفهان با توجه به پیش بینی افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش میدان دید، روز شنبه، در شهر اصفهان و مناطق صنعتی تاکید به مشارکت عموم در کاهش استفاده از خودروهای شخصی و عدم انجام سفرهای غیرضروری شده است.  

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک و عدم ورزش درفضای باز و صرفه جویی در مصارف گاز و برق از دیگر توصیه های این روزهاست.

عدم فعالیت کوره های آجرپزی

شیشه فروش با اشاره به اینکه شهرستانهای درگیر آلودگی متناسب با میزان غلظت آلاینده های جوی مشمول محدودیت هایی می شوند، گفت: عدم فعالیت کوره های آجرپزی و کاهش فعالیت 420 صنعت آلاینده در محدوده شهرهای آلوده استان اصفهان از جمله اقدامات در روزهای آلوده است.

وی افزود: عدم فعالیت کوره های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده های محیط زیست و اعمال قانون پلیس در تردد خودروها، کامیونها و موتورسیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی، اعمال محدودیت زوج وفرد خودروها، عدم انجام عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری و پرهیز از سوزاندن ضایعات از دیگر اقدامات تعیین شده است.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ابلاغ بهره مندی از دولت الکترونیک به ادارات تا پایان دی ماه گفت: روزانه به طور میانگین 6 هزار خودرو توسط پلیس راهور اعمال قانون می شود و اداره کل محیط زیست 30 صنعت آلاینده در استان اصفهان را پلمب کرده است.

وی اضافه کرد: محدودیت های تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 4 صبح و زوج وفرد در هسته مرکزی شهر به قوت خود باقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =