زینب کرمی

زینب کرمی گفت: تلاش، توکل و توسل باعث شده که کاندیدای بهترین دروازه‌بان فوتسال بانوان جهان شوم.

به گزارش ایراسین، سایت فوتسال پِلنت در پایان هر سال میلادی اقدام به معرفی و انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان می‌کند. انتخابات این سایت برای سال ۲۰۲۰ آغاز شده است و زینب کرمی دروازه بان اصفهانی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان در میان ۱۰ گزینه بهترین دروازه بان جهان قرار گرفته است. کرمی فصل گذشته با تیم مس به عنوان قهرمانی لیگ بانوان ایران رسیده بود. رقیبان کرمی در این بخش دروازه بان هایی از برزیل، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، روسیه و ژاپن هستند.

خبرنگار ما با زینب کرمی گفتگوی اختصاصی انجام داده که در ذیل می خوانیم:

1)خانم کرمی خودتان معرفی کنید؟

زینب کرمی هستم متولد یازدهم اردیبهشت سال 1379 در شهر اصفهان می باشم. در حال حاضر دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران و عضو تیم مس رفسجان هستم.

2)چه شرایطی پیش آمد که شما به سمت فوتسال کشیده شوید؟

در 9‌سالگی ورزش را با والیبال شروع کردم و همان سال بود که کارتون فوتبالیست‌ها پخش شد و من به عشق سوباسا به فوتبال و فوتسال رفتم. در یکی از تمرینات یک روز گلرمان نیامد و من به دروازه رفتم و از همان‌جا هم در دروازه ماندم. من به‌خاطر کارتون فوتبالیست‌ها وارد این ورزش شدم ولی الان که هنوز ادامه می‌دهم به خاطر آن بالاسری‌ام است که همیشه به من کمک کرده و مطمئنم بهترین اتفاقات برایم می‌افتد چون خدا هوایم را دارد.

3)چه عنوان هایی را در کارنامه فوتسالی خود دارید؟

از 10 سالگی فوتسال را شروع کردم، کارم را با تیم سده لنجان در لیگ دسته سه شروع کردم و بعد در همان لیگ دسته سه، خانم یاری کارم را دید و من را به تیم ملی جوانان دعوت کرد که در همان تیم خانم فاطمه شریف و خانم یاری به من اعتماد کردند و در 17 سالگی من را به تیم سیاه‌جامگان در لیگ برتر دعوت کردند، در اولین سال حضورم توانستم به همراه این تیم مقام چهارم را به دست بیاورم و بعد از آن هم که با تیم مس رفسنجان آشنا شدم که خداراشکر از وقتی در این تیم حضور پیدا کردم سال اول نایب‌قهرمان لیگ و سال دوم قهرمان لیگ شدیم،  امسال هم امیدوارم بتوانیم قهرمانی را تکرار کنیم. به‌طور کلی چهار سال است که در لیگ برتر توپ می‌زنم.

4)درباره تمرینات خودتان در شرایط کرونایی توضیح دهید؟

امسال هم دوباره با تیم مس رفسنجان به توافق رسیدم و در حال حاضر تمرینات پیش‌فصل را انجام می‌دهیم تا برای مسابقات آماده ‌شویم که ان‌شاءالله بتوانیم مثل سه سالی که پشت‌سر گذاشتیم در لیگ قدرتمند حاضر شویم. حقیقتا کرونا خیلی تاثیر در تمرینات ما اثر گذاشت، سالن‌ها بسته بود و سالن نمی‌دادند، برای تمرین بدنسازی جایی نبود و مجبور می‌شدم به پارک بروم و بدوم و خیلی در این زمینه اذیت شدم.

5) آرزوی فوتسالی زینب کرمی چیست؟

رویای فوتسالی‌ام این است که بتوانم از الگویم  فرزانه توسلی پیشی بگیرم و بهترین گلر جهان بشوم. همچنین به لژیونر شدن فکر می‌کنم و همه  تلاشم را انجام می دهم تا بتوانم در کشورهای اروپایی درون دروازه بایستم.

6)چرا بجای فوتبال رشته فوتسال را انتخاب کردید؟

اولین سال که به فوتسال رفتم دو هفته بعد از آن به مسابقات کشوری اعزام شدیم ولی آن موقع تیم ملی جوانان در رشته فوتسال وجود نداشت، ولی تیم ملی فوتبال فعالیت می کرد و همان‌جا خانم مهینی و خانم آزمون من را دیدند و به تیم ملی فوتبال زیر 13 سال دعوتم کردند که با این تیم راهی سریلانکا شدیم ولی سال‌های بعد که برای فوتبال زیر 16 و 19 سال می‌رفتم به‌خاطر قدم دیگر شرایط اینکه بتوانم درون دروازه فوتبال قرار بگیرم نبود و خوشبختانه تیم ملی جوانان فوتسال تشکیل شد و خانم یاری بنده را به تیم ملی جوانان فوتسال دعوت کرد و بالاخره توانستم بعد از چند سال که در فوتبال حذف می‌شدم با کمک خدا جایگاه خودم را پیدا کنم.

 7)به تیم ملی بزرگسالان فوتسال ایران فکر می کنید؟

مسیرم برای رسیدن به این هدف هموارتر شده ولی همان‌طور که می‌دانید ایران گلرهای خیلی خوبی ازجمله خانم توسلی دارد که الگوی من هستند و به نظرم او نه‌تنها عقاب آسیا بلکه عقاب جهان است و بقیه گلرها هم خیلی خوب هستند و کار من خیلی سخت است. حتی با اینکه جزء 10تای اول جهان شدم باز هم می‌دانم که به‌راحتی نمی‌توانم انتخاب، اعزام شوم و کارم سخت‌تر است و امیدوارم بتوانم آنقدر خوب باشم که در مسابقات پیش‌رو با تیم ملی اعزام شوم.

8) زینب کرمی در میان ۱۰ گزینه بهترین دروازه بان جهان قرار گرفته است، چه عاملی باعث این افتخارآفرینی شد؟

تلاش، توکل و توسل باعث شده که به این جایگاه برسم، هر کسی هدفی داشته باشد باید با انگیزه بالا در راستای رسیدن به هدفش گام بردارد، بنده هم تمام تلاشم خود را انجام می دهم، امیدوارم بتوانم در این رقابت جهانی بهترین نتیجه را کسب کنم.

9) فوتسال بانوان برای توسعه به چه چیزهایی نیاز دارد؟

به نظرم هنوز به جایی نرسیده‌ام که بخواهم درباره فوتسال و مشکلاتش صحبت کنم ولی اگر فقط بازی‌های ما را از تلویزیون پخش می‌کردند باعث رشد فوتسال‌مان می‌شد و استقبال اسپانسرها هم از فوتسال بانوان بیشتر می‌شد.

10)در لیگ برتر فوتسال ایران کدام تیم‌ها را می‌پسندی؟

در لیگ برتر در بخش آقایان تیم گیتی‌پسند اصفهان را می‌پسندم ولی تا حالا یک‌بار هم نتوانسته‌ام از نزدیک بروم و تمرینات‌شان را ببینم و در بخش خانم‌ها هم به تیم مس رفسجان علاقمند هستم.

11)سئوال آخر، شیرین و تلخ‌ترین خاطره فوتسالی شما چیست؟

شیرین‌ترین اتفاق دوران فوتسال قهرمانی با تیم مس رفسنجان در سال گذشته و قهرمانی همراه تیم ملی جوانان در جام کافا بود، برای هر بازیکنی باختن، تلخ‌ترین خاطه ورزشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =