طباطباییان

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه اصفهان گفت: با سرمای شدید هوا در اکثر شهرهای کشور و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، شرکت فولادمبارکه اصفهان مصرف گازطبیعی خود را به کمتر از نصف کاهش داده است.

سید امیر طباطبائیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شرکت فولادمبارکه یکی از صنایع مصرف کننده عمده گاز طبیعی در کشور است، اظهار داشت: در مدولهای احیاء مستقیم جهت تولید آهن اسفنجی از گاز طبیعی به عنوان خوراک واحدها جهت ایجاد و تولید گاز احیاء استفاده می شود تا بتوان ناخالصی های آهن اسفنجی را حذف و در واحد فولادسازی اسلب مورد نیاز خطوط و صنایع پائین دستی را فراهم کرد.

وی افزود: مصرف گاز طبیعی در شرکت فولاد مبارکه به طور متوسط دو درصد مصرف گاز کل کشور است و در فصول سرد سال این میزان تا ۵۰ درصد  کاهش داده می شود تا همه هموطنان بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

کاهش مصرف گاز طبیعی فولاد مبارکه به 5 میلیون مترمکعب 

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه اصفهان با بیان اینکه در فصل سرما اولویت مصرف گاز طبیعی با بخش خانگی است، گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای کمک به شبکه سراسری گاز طبیعی و مسئولیت اجتماعی با شرکت گاز همکاری می کند و مصرف گاز خود را که در شرایط عادی به طور متوسط 10 میلیون مترمکعب در روز است را به نصف کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: همزمان با اعمال محدودیت های مصرف گاز طبیعی طبق برنامه ریزیهای انجام شده تعمیرات اساسی و عملیات هایی که نیاز به توقف واحدهای پرمصرف است انجام می شود. در حال حاضر و از 8 مدول احیاءمستقیم در شرکت فولادمبارکه، 3 مدول به علت تعمیرات یا کاهش مصرف گاز متوقف شده اند و واحدهای دیگر با نرخ مصرف گاز حداقلی در مدار تولید قرار دارند که با این محدودیت  60 درصد تولید آهن اسفنجی کاهش پیدا کرده است.

تاثیر منفی تداوم  محدودیت تامین گاز طبیعی بر صنایع پایین دستی

طباطبائیان بیان داشت: اگر چه محدودیت های مصرف گاز طبیعی در فصل سرما به کاهش تولید آهن اسفنجی منجر شده است؛ ولی سعی شده با برنامه ریزی صحیح و ذخیره آهن اسفنجی از توقف و کاهش تولید در واحدهای فولادسازی، نورد گرم و خطوط نورد سرد جلوگیری نماییم و طبق برنامه ریزی انجام شده به تعهدات مشتریان پاسخگو باشیم.

وی افزود: اگر روند اعمال محدودیت های گاز طبیعی تداوم داشته باشد قطعا بر واحدها و صنایع پائین دستی تاثیر منفی خواهد داشت و تامین سفارشات در تاریخ مقرر امکان پذیر نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =