منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان در سالهای اخیر بیشترین پایداری جوی را تجربه کرد که با سردی هوا غلظت آلاینده ها تشدید یافت.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: روز شنبه با نفوذ جبهه هوای  سرد و سنگین و افزایش غلظت آلاینده های هوا و کاهش میدان دید هوای ناسالم برای گروه های حساس و در ساعاتی هم برای عموم جامعه پیش بینی می شود.  

وی افزود: طبق اطلاعیه شماره 23 کارگروه هماهنگی شرایط آلودگی هوای اصفهان با توجه به پیش بینی افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش میدان دید، روز شنبه، در شهر اصفهان و مناطق صنعتی تاکید به مشارکت عموم در کاهش استفاده از خودروهای شخصی و عدم انجام سفرهای غیرضروری شده است.  

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک و عدم ورزش درفضای باز و صرفه جویی در مصارف گاز و برق از دیگر توصیه های این روزهاست.

محدودیت فعالیت420 صنعت آلاینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه 600 صنعت در لیست آلاینده های محیط زیست قرار دارد، گفت: 420 صنعت آلاینده در محدوده منطقه مرکزی شهرستان اصفهان قرار دارد که طی جلسات مکرر کمیته اضطرار با آلودگی هوا اقداماتی تحت عنوان طرح های نظارت و پیشگیری از تشدید آلاینده ها به صورت عملیاتی انجام می شود. 

شیشه فروش با اشاره به اینکه شهرستانهای درگیر آلودگی متناسب با میزان غلظت آلاینده های جوی مشمول محدودیت هایی می شوند، گفت: عدم فعالیت کوره های آجرپزی و کاهش فعالیت 420 صنعت آلاینده در محدوده شهرهای آلوده استان اصفهان از جمله اقدامات در روزهای آلوده است.

وی افزود: عدم فعالیت کوره های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده های محیط زیست و اعمال قانون پلیس در تردد خودروها، کامیونها و موتورسیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی، اعمال محدودیت زوج وفرد خودروها، عدم انجام عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری و پرهیز از سوزاندن ضایعات از دیگر اقدامات تعیین شده است.

اعمال جریمه 6 هزار خودرو و پلمب 30 صنعت آلاینده 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ابلاغ بهره مندی از دولت الکترونیک به ادارات تا پایان دی ماه گفت: روزانه به طور میانگین 6 هزار خودرو و کامیون و موتورسیکلت توسط پلیس راهور اعمال قانون می شود؛ اداره کل محیط زیست هم 30 صنعت آلاینده در استان اصفهان را پلمب کرده است.

وی اضافه کرد: محدودیت های تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 4 صبح و طرح تردد زوج وفرد در هسته مرکزی شهر به قوت خود باقی است.

افت دمای شش درجه در بامداد شنبه

شیشه فروش با اشاره به اینکه در شب گذشته با افت 6 درجه دما همراه بود، اظهار داشت: بامداد شنبه هم با افت 6 درجه همراه است و این شرایط منجر به پایداری هوای سرد و سنگین و افزایش آلاینده های جوی می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =