رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: اگر فولاد مبارکه بتواند با قدرتی که دارد در کنار خودش پلتفرم تحول دیجیتال را رقم بزنند و رقابت پذیری درونی در داخل کشور را حفظ کند و از شرکت های کوچکتر در این عرصه به عنوان بازوهای کمکی استفاده کند؛ هم موجب تحول این شرکت ها می شود و هم آنها را در طرح های توسعه تحول دیجیتال صنعت فولاد مشارکت داده است و این یک استراتژی موفقی خواهد بود.

رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه به تحول دیجیتال روی خوش نشان داده و این جای خوشحالی دارد و لازم است برنامه ای که این شرکت در این زمینه تدوین کرده است نه یک برنامه جنبی در کنار سایر برنامه ها، بلکه یک برنامه راهبردی مبتنی بر برنامه تحول دیجیتال و ورود به نسل چهارم صنعت باشد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در ادامه گفت: به نظر من تحول دیجیتالی که در صنعت نسل چهارم در حال رقم خوردن است؛ ذهنیت های ما را به چالش می کشد. بنابراین اگر ما در کنار استراتژی برونگرا مثل شرکت فولاد مبارکه که می خواهد بازارهای جهانی را بدست بیاورد و به زنجیره های ارزش یا تولید جهانی متصل شود که قطعا راه ارزشمندی است و ضرورت دارد؛ بتوانیم پلتفرمی به موضوع تحول دیجیتال نگاه کنیم راه درستی را در پیش گرفته ایم.

وی با اشاره به نقش مهم فولاد مبارکه در صنعت فولاد در کشور گفت: اگر فولاد مبارکه بتواند با قدرتی که دارد در کنار خودش پلتفرم تحول دیجیتال را رقم بزنند و رقابت پذیری درونی در داخل کشور را حفظ کنند و از شرکت های کوچکتر در این عرصه به عنوان بازوهای کمکی استفاده کند؛ هم موجب تحول این شرکت ها می شود و هم آنها را طرح های توسعه تحول دیجیتال صنعت فولاد مشارکت داده است و این یک استراتژی موفقی خواهد بود. لذا امیدوارم صنعت فولاد کشور با این استراتژی و کمکی که فولاد مبارکه انجام می دهدموجب موفقیت کشور در این عرصه شود، چرا که فولاد مبارکه همیشه به عنوان یک پیشرو در صنعت شناخته شده و نقش آفرینی کرده است. 

باقری اصل در خاتمه صحبت هایش افزود: استانداردهای بین المللی در عرصه حمل نقل و تجارت در صنایع مختلف در حال تحول است. همراه با این تحول دیجیتال رفتن به سمت فناوری های پیشرفته مثل IOT، بلاکچین و... رد شتاب گرفته و بعضا نه فقط ضرورت بلکه شرط بقای ما در بازارهای جهانی استفاده از این دستورالعمل ها و همگرا شدن با آنها است. لذا ساختن پروتکل های قابل تبادل با جهان پیرامونی و اکو سیستم صنایع دنیا یک موضوع اجتناب ناپذیر است بنابراین توصیه من این است از این ظرفیت بین الملی  در خدمت تحول دیجیتال صنایع فولاد استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =