رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: اگر بتوانیم از تحول دیجیتال در خدمت اهداف صنعتی استفاده کنیم موجب شکوفایی و افزایش بهره وری می شود و همینطور آن صنعت را وارد یک اکوسیستم تحول دیجیتال می کند که خودش می تواند منجر به خلق فرصت های جدید شود، زیرا تمام استراتژی های قدیم در تحول دیجیتال تغیییر می کند.

رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: می دانیم که سرعت شتابنده فناوری اطلاعات، تمامی پارامترهای پیش بینی پذیر تحول دیجیتال را درنوردیده است و به قدری این حرکت شتاب دارد که معیارها و قواعدی که ما حتی در یک سال گذشته برای یک سری از فناوری ها تنظیم کردیم؛ دست خوش تغییر و تحول کرده است.

وی در ادامه افزود: رفتن به سمت نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) به قدری شتابنده شده است که اگر پیش بینی های گذشته یک فرآیند 10 ساله را پیش بینی کرده بود که صنعت وارد این چرخه فناوری می شود؛ ضرورت ها و شرط بقا در بازار پذیرفتن تحول دیجیتال را به یک بازه زمانی کوتاه تری تبدیل کرده است، لذا این موضوع هم مزیت هایی دارد و هم تهدیدها را در صنایع بزرگ به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات به مزیت های تحول دیجیتال در صنایع بزرگ پرداخت و گفت: اگر بتوانیم از تحول دیجیتال در خدمت اهداف آن صنعت استفاده کنیم؛ موجب شکوفایی و افزایش بهره وری می شود و همینطور آن صنعت وارد یک اکوسیستم تحول دیجیتال می کند که خودش می تواند منجر به خلق فرصت های جدید شود، زیرا تمام استراتژی های قدیم در تحول دیجیتال تغیییر می کند. از طرفی اگر خوب نتوانیم از تحول دیجیتال در صنایع استفاده کنیم و درگیر این تحول نشویم اتفاق ناگوار این است که آن استراتژی هایی که آن صنعت بر آن بنا شده بود و در گذشته هم ارزشمند بود؛ در عدم دسترسی به منابع دیجیتال موقعیت رقابتی خودش را از دست می دهد و این اتفاقی است که می تواند برای صنایع بزرگ رخ بدهد.

باقری اصل در پایان خاطر نشان کرد: تحول دیجیتال با خودش اقتصاد پلتفرمی را به همراه دارد،  وقتی وارد پلتفرم ها می شویم نقش شرکت های کوچک در کنار صنایع بزرگ پررنگ تر می شود، چون در یک پلتفرم بزرگتر امکان رقابت پذیری فراهم می شود و شاید یک پلتفرم کوچک تر مثلا یک شرکت کوچک در صنعت فولاد بتواند با تولید یک محصول، با استاندارهایی در حد شرکت های بزرگ، رقابت پذیری در بازار تولید محصولات فلزی را تحت تاثیر قرار دهد. لذا تحول دیجیتال می تواند رقبای جدیدی که مبتنی بر پلتفرم ها فعالیت می کنند ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =